איך בוחרים מצלמה לטיולי טבע?

תוכן עניינים

איך בוחרים מצלמה לטיולי טבע?

בעידן הצילום הדיגיטלי כל אחד יכול לאחוז בטלפון הנייד וללכוד רגעים עוצרי נשימה. ועם זאת, עם כל הכבוד וישנו כבוד רב לאיכותן של מצלמות הטלפונים החכמים, הרי שהן אינן מסוגלות לשקף את אותה עוצמה של הסצנה הנשקפת לנגד עינינו, בדומה למצלמה דיגיטלית מקצועית.

בהחלטתכם לקנות מצלמה דיגיטלית אמיתית לקראת הטיול שלכם אל מעבר לים, הרי שגם כאן חשוב לזכור כי לא כל מצלמה תתאים במדויק לצורכיכם, וכל שכן אם כוונתכם היא ללכוד סצנות טבע מרהיבות ומלאות ברגש ועוצמה.

כאן במדריך הבא, נסביר מהם ההיבטים והקריטריונים עליהם אתם מוכרחים לעמוד למען תרכשו מצלמה דיגיטלית שתשביע את רצונכם ותאפשר לכם ללכוד זיכרונות מדהימים מטיולי הטבע הפראיים בארצות רחוקות.

צילומי נוף או קלוז-אפ?

באיזו דרך תרצו להשתמש במצלמה שלכם? האם תרצו לצלם בעיקר נופים או חיות מרחוק או באמצעות זום איכותי? או שמא תרצו לערוך צילומי מאקרו של החי והצומח עם קלוזאפים המשקפים במדויק כל פרט ופרט?

במקרים שכאלו, הרי שהדבר יאפשר לכם לבחור במצלמות לפי סוגי העדשות והמוניטין שהן רכשו לעצמן לאורך הזמן. ישנן מצלמות סמי-מקצועיות וידידותיות מאוד למשתמש, המאפשרות להלביש עליהן עדשות מותאמות אשר יאפשרו לערוך זום עוצמתי ולצלם נופים מרהיבים גם ממרחקים רבים.

לצד זאת, הרי שישנן עדשות המאפשרות ללכוד תמונות מקרוב. ומי אמר שלא תרצו גם וגם? על-כן, אל לכם לקנות מצלמה חובבנית מדי שאיננה מאפשרת להלביש על גביה עדשה ייעודית.

תכונות שאסור להתפשר עליהן

צילומי טבע יכולים להתבטא ממגוון רחב של תנאי שטח שונים, ולעיתים גם תוך כדי שאתם נוסעים בתחבורה הציבורית של הארץ בה אתם שוהים.

לכן חשוב להקפיד ולרכוש מצלמות המביאות עמן תכונות יציבות ועוצמתיות לרבות זום אופטי איכותי המאפשר לצלם ממרחקים רבי רושם, תכונות של ייצוב תמונה, וכן תכונות נוספות דוגמת עמידות ואיטום למים.

כמובן שאל לנו לבחון את עמידות המצלמה, אך אם נהיה בתנאי שטח בעייתיים, הרי נוכל לדעת בבטחה כי המצלמה שלנו איננה נתונה בסכנה.

סוג המצלמה

ישנן מצלמות דיגיטליות איכותיות רבות ומשתנות, ועליכם להכיר את הסוגים הבולטים ומשם לגבש את ההחלטה, וכן בהתאם לתקציבכם.

רבים ימליצו על מצלמות ללא מראה המשלבות איכות תמונה גבוהה ושפע של עדשות הניתנות להחלפה. מצלמות ללא מראה הן הבחירה הפופולרית בקרב חובבי צילומי טבע שכן הן מציעות תכונות מתקדמות ואיכות תמונה יוצאת דופן.

מצלמות DSLR מועדפות בעיקר על חובבי הטבע והצילום שאינם מכירים באופן מקצועי את נבכי המצלמה; זאת בשונה ממצלמה ללא מראה. הן מספקות איכות תמונה מעולה, בקרות ידניות ותאימות למגוון רחב של עדשות ואביזרים.

חיי הסוללה

בסופו של דבר רוב המצלמות מציעות סוללות דיי זהות, אך אם אתם עתידים לטוס לאזור טבע בו החשמל לא יהיה זמין באופן תכוף, דוגמת טרקים באזורים כפריים או נידחים, הי שמומלץ לבחור את המצלמה גם על פי האמינות והמוניטין שצברה לה הסוללה הנטענת. כמו-כן, השקיעו בקניית סוללות רזרביות ככל הניתן, וזאת כדי שלא תחמיצו רגעים בלתי נשכחים בעדשת המצלמה.

שיתוף :

Twitter
Telegram
WhatsApp

Join The Ride

Subscribe to our fortnightly newsletter with stories from our latest adventures and the best travel tips

עוד הרפתקאות

איפה כדאי לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל; פרטים, כמה טיפים בין לבין וכמובן מחירי ביטוחים לחו"ל – מידע כאן.  זה לא איזשהו סוד כמוס שנסיעה לחו"ל יכולה להיות יקרה

eSim לארצות הברית

הדרך הטובה ביותר לטוס לארה״ב ולשמור על קשר עם הארץ ועם כל מה שאנחנו רגילים אליו ביום יום הוא רכישת eSim לארצות הברית כבר כאן